Katedra za biofiziku i radiologiju

Osnove istraživačkog rada, Nova Gradiška

Osnove istraživačkog rada

Osnove istraživačkog rada 2019./2020.

Akademska godina 2019./2020.
Studijski program: preddiplomski studij Sestrinstvo Osijek
Nositelj:doc. dr. sc. Hrvoje Brkić
Godina studija: 3
ECTS bodovi: 4
Broj sati nastave prema vrsti nastave: Predavanja 30, seminari 15,

Nastava započinje 17. 2. 2020. u 15:00 u predavaonici OB NG

Sadržaj predmeta:

Metodologija; Istraživački pristup; pregled istraživačkog procesa; vrste istraživačkih nacrta; izvori i vrste podataka; vrste mjernih skala; karakteristike mjernog postupka; sustavno opažanje; liste označavanja i skale procjene; intervju, ankete, upitnici i testovi; izvori stručne literature; Samostalno provođenje istraživanja; Oblikovanje stručnih i znanstvenih izvještaja.
Statistika; Osnovni pojmovi vjerojatnosti; tablično i grafičko prikazivanje rezultata; grupiranje rezultata; Mjere centralne tendencije i mjere varijabiliteta: aritmetička sredina, centralna vrijednost, dominantna vrijednost; raspon, standardna devijacija i koeficijent varijabilnosti; Normalna raspodjela i druge vrste distribucija; Standardizirani rezultati (z-vrijednosti, centili i decili); Pogreška aritmetičke sredine; Statistička značajnost razlike između raznih grupa podataka (t-test i hi2 test za različite vrste podataka); Povezanost među podacima - korelacija; Unos podataka i primjena navedenih statističkih postupaka u programu za statističku obradu podataka

Način izvođenja kolegija:

Studenti će za vrijeme trajanja kolegija biti obvezni izraditi istraživački rad. Temu za rad mogu izabrati sami, a naziv teme moraju poslati najkasnije do 19. 2. u 20:00 na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. .

Rad je potrebno sastaviti prema uputama za izradu diplomskog i zavrsnih radova FDMZ-a. a moraju ga poslati najkasnije do 27. 2. 2020. u 20:00  na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. . Više detalja o izradi i oblikovanju rada studenti će dobiti na uvodnom predavanju.

Svi radovi će biti provjereni na plagiranje, a oni s postotkom plagiranosti većim od 50% će dobiti negativne bodove. Studenti koji ne pošalju seminarski rad do gore navedenog roka, neće moći pristupiti ispitu.

Konzultacije:

Ponedjeljkom od 08:00 do 10:00, a za vrijeme trajanja nastave sat vremena prije i poslije početka nastave u praktikumu za fiziku (Mefos) ili sobi 2.6. (Mefos). Satvremena prije i nakon predavanja.

Literatura:

1.    Marušić, M., Petrovečki, M., Petrak, J. i Marušić, A. (2000) Uvod u znanstveni rad u medicini. Zagreb: Medicinska naklada.
2.    Petz, B. (1997) Osnovne statističke metode za nematematičare. Jastrebarsko: Naklada "Slap".
3.    materijali dani na www.physics.mefos.hr

Oblici provjer znanja:

1. studenti su za vrijeme trajanja nastave obavezni izraditi seminarski zadatak koji donosi maksimalno 20 bodova. bez poslanog seminarskog zadatka studenti nemogu pristupiti zavrsnom ispitu
2. pismeni ispit 30 pitanja sa višestrukim odgovorima (10 pitanja iz metodologije, 20 pitanja iz statistike)

NAPOMENA: seminarski rad na provjeru poslati namanje 5 dana prije pismenog ispita

Kriterij:
27-31 dovoljan (2)
32-36 dobar (3)
37-42 vrlo dobar (4)
43-50 izvrstan (5)

Bioenergetika pokreta i utjecaji okoliša

Studijski program: Diplomski studij fizioterapije Orahovica
Predmet: Bioenergetika pokreta i utjecaji okoliša
Akademska godina: 2017/18
Godina studija: 1
Termin izvođenja nastave: 30.04.2018 - 11.05.2018
Broj studenata 30
ECTS bodovi 5

Predavanja

Ocjena seminara - fizioterapija

0 - seminar nije napravljen
0.5 - seminar je napravljen krivo ili student ne razumije seminar
1 - seminar je riješen točno,
1.5 - seminar je napravljen točno i povezan s teorijom
2 - seminar je napravljen točno i izvrsno povezan s teorijom (prikazan i primjer)
2.5 - seminar je napravljen točno, student u potpunosti razumije tematiku i prezentira ju ostalim studentima i dobro je povezao prezentaciju s teorijom
3 - seminar je napravljen točno, student u potpunosti razumije tematiku i iznimno je dobro povezao prezentaciju s teorijom uz dobro prikazan
praktični primjer i prezentira ga studentima

 

Seminarima koji se šalju u pisanom obliku provjerava se plagiranost. Prihvatljivi postotak plagiranosti rada je ispod 30%.

Ocjena seminara - medicina

0 - seminar nije napravljen
0.5 - seminar je napravljen krivo ili student ne razumije seminar
1 - seminar je riješen točno, ali student ne razumije tematiku u potpunosti
1.5 - seminar je napravljen točno i student u potpunosti razumije tematiku
2 - seminar je napravljen točno, student u potpunosti razumije tematiku i povezao je prezentaciju s teorijom
2.5 - seminar je napravljen točno, student u potpunosti razumije tematiku i iznimno je dobro povezao prezentaciju s teorijom
3 - seminar je napravljen točno, student u potpunosti razumije tematiku i iznimno je dobro povezao prezentaciju s teorijom uz dobro prikazan praktični primjer

Istraživački pristup u zdravstvu

Istraživački pristup u zdravstvu

Akademska godina 2019./2020.
Termin izvođenja nastave: 02.12.2019 - 13.12.2019.
Studijski program: diplomski studij fizioterapije
Nositelj:doc. dr. sc. Hrvoje Brkić
Godina studija: 1
ECTS bodovi: 5
Broj sati nastave prema vrsti nastave: Predavanja 30, seminari 30,

Nastava započinje 2. 12. 2019. u 10:00 u

 

Ciljevi predmeta:


Glavni cilj je pokazati studentu važnost izabiranja prikladnog istraživačkog pristupa; podučiti studenta kritički analizirati kvantitativna i kvalitativna istraživanja; objasniti logiku i proces kvantitativnih i kvalitativnih paradigmi u istraživanju te korist različitih metoda. Specifični cilj kolegija je osposobiti studenta u izabiranju konkretnog istraživačkog problema te pisanju prijedloga istraživanja.

Očekivani ishodi učenja za predmet
Nakon odslušanog kolegija student će razlikovati kvantitativni i kvalitativni istraživački pristup; definirat će glavne kvantitativne i kvalitativne metode i strategije; argumentirat će odabir određenih istraživačkih metoda.

Sadržaj predmeta:
Razvoj znanstvenog znanja i funkcija. Usporedba znanstvenih paradigmi. Razlike između kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja. Problemi prikladni za kvantitativno i/ili kvalitativno istraživanje. Razlozi za odabir određene strategije i metode kvantitativnog/kvalitativnog prikupljanja i analize podataka. Procedura prikupljanja podataka i mogući problemi. Metode analize . Interpretacija rezultata. Izvještavanje rezultata kvantitativnog/kvalitativnog istraživanja

Način ocjenjivanja:

Ispit je podjeljen u dva dijela pismeni ispit i izrada seminara, seminar se izrađuje iz statističkog dijela kolegija, izrađeni seminar studenti šalju na adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.


- pismeni ispit 20 pitanja (višestruki izbor), 15 iz istraživačkog dijela, 5 iz statistike – ukupno 20 bodova
- seminar – 10 bodova

            seminar mora sadržavati:

  • opis uzorka
  • hipotezu
  • popis veličina koje se mjere, svaku veličinu opisati koja je to varijabla i kojom se ljestvicom mjeri
  • opis na koji način su izabrane veličine mjerene
  • prikupljene podatke
  • metode koje su korištene u obradi podataka
  • za svaki statistički test korišten u seminaru navesti uvjete primjene i ograničenja
  • interpretacija rezultata testiranja i odluka o prihvaćanju/odbijanju hipoteze

 

Seminare predati najasnije do cetvrtka, 12.12.2019. u 12 sati (podne!)

Literatura:
Boris Petz: Osnovne statisticke metode za nematematicare

 Redoslijed izvođenja nastave:

Redosljed izvođenja nastave